Wtorek, 20.8.2019
Name days: Bernard / Krzysztof / Sabina
Idź do strony głównej Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Ociążu

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Ociążu

Aktywna Tablica

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Informacja o programie: https://men.gov.pl/finansowanie-edukacji/aktywna-tablica/aktywna-tablica-zalozenia-do-projektu-programu-rzadowego.html


Nasi partnerzy w sieci współpracy:

  • Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach
  • Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach


Terminy spotkań w ramach sieci współpracy

DATA

TEMATYKA

08.11.2017 r.

Spotkanie organizacyjne. Ustalenie zakresu i sposobów realizacji programu; wypracowanie zasad współpracy w ramach sieci szkół.

10.01.2018 r.

Wymiana materiałów dydaktycznych. Tworzenie podstaw bazy dydaktycznej.

10.05.2018 r.

Ewaluacja współpracy w ramach sieci szkół.



   W dniu 15.03.2018 roku w klasie III przeprowadzono lekcję otwartą dla studentek Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w ramach projektu KoderJunior i Aktywna Tablica. „Zasypana droga czyli w jaki sposób najłatwiej oczyścić drogę z osuwiska skalnego?” – głównym celem lekcji było aby uczniowie wiedzieli w jaki sposób zapisać trasę pojazdów ratunkowych. Uczniowie kodowali trasę na specjalnych kartach, następnie sterowali robotami – czyli pojazdami ratunkowymi po makiecie. Na zajęciach wykorzystano również tablicę interaktywną – uczniowie kodowali drogę robota i klocka.

Dorota Nowaczyk

Zajęcia adaptacyjno-integracyjne dla przedszkolaków "POZNAJMY SIĘ!"

W czerwcu gościliśmy w szkole grupę przyszłych pierwszoklasistów, a obecnych przedszkolaków wraz z wychowawczynią panią Justyną Stasiuk na zajęciach adaptacyjno-integracyjnych. 2-godzinne zajęcia prowadziła przyszła wychowawczyni Dorota Nowaczyk wraz z klasą III. Spotkanie rozpoczęliśmy poznaniem się, zabawą „Złap i przedstaw się”, następnie  uczniowie klasy III pokazali przedszkolakom w jaki sposób korzystają z tablicy interaktywnej, uczyli młodszych kolegów jak w formie zabawy uczyć się programowania na tabletach. W przerwie śródlekcyjnej tańczyliśmy do układu tanecznego dla dzieci http://www.malocakids.com/ na kanale YouTube. W czasie przerwy uczniowie klasy III pokazali przedszkolakom całą szkołę, pokazali gdzie jest sekretariat, biblioteka, stołówka, świetlica i inne. Na drugiej godzinie dzieci bawiły się na tablicy interaktywnej na portalu http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje-2 w zabawy: Co tu nie pasuje? Znajdź różnicę. Itp. Na koniec wszyscy składaliśmy łódki metodą origami wg instrukcji na kanale Zrób to sam  https://www.youtube.com/watch?v=4OesdHZFKNM. Dzieci były bardzo przejęte tą wizytą, ale wyszły uśmiechnięte i zadowolone.

Do zobaczenia! Czekamy na Was we wrześniu.


Nasza ulubiona forma sprawdzania wiadomości KAHOOT!

Kahoot! to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. W zaledwie kilka minut można stworzyć narzędzie dydaktyczne, które odmieni każdą lekcję. Program generuje kod, dzięki któremu uczniowie na swoich urządzeniach (komputer, tablet, telefon) udzielają odpowiedzi wybierając odpowiedni kolor. Program podsumowuje każde pytanie ujawniając, ile było poprawnych, a ile błędnych odpowiedzi.

Mówi się, że jest czas na naukę i czas na zabawę, jednak warto sprawić, aby uczenie się było frajdą, a uczniowie chętnie przychodzili do szkoły. Okazuje się, że telefon czy tablet służy nie tylko do grania w gry, ale może być narzędziem, które uatrakcyjni każdą lekcję. Nasi uczniowie bawią się świetnie podczas rozwiązywania quizów, które wykorzystuję na lekcji jako zabawową formę sprawdzania umiejętności uczniów. A jakie emocje temu towarzyszą!

Quizy i testy, w bardzo prosty sposób, można tworzyć na stronie https://kahoot.com/welcomeback/ po zalogowaniu się. Gorąco polecam!

Scenariusz lekcji - edukacja wczesnoszkolna – klasa III

Temat lekcji: Lubię liczyć- lekcja powtórzeniowa z wykorzystaniem multimediów.

Załącznik: 

Galeria Zdjęć