Czwartek, 25.4.2024
Name days: Jarosław / Marek

Opis projektu

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Liczymy i oszczędzamy

Od września br. w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Ociążu odbywają się zajęcia Liczymy i oszczędzamy w ramach  projektu grantowego mPotęga, w realizacji którego kolejny już raz pomaga fundacja mBanku.

Celem projektu jest ukazanie praktycznego oblicza matematyki znanego nam z codziennych czynności. Realizację projektu zaplanowano na 4 miesiące (od września do grudnia 2021r.). Uczniowie będą pracowali w trzech zespołach: żółty odpowie na pytanie: Czy warto zainstalować w moim domu ogniwa fotowoltaiczne? Zadaniem dzieci będzie przeliczyć koszty instalacji ogniw, a następnie wyliczyć kiedy te koszty się zwrócą oraz po jakim czasie będą przynosiły realne zyski. Dodatkowo uczniowie wskażą korzyści dla środowiska płynące z montażu takich ogniw. Zespół niebieski odpowie na pytanie: Czy warto zbierać deszczówkę? Zadaniem dzieci będzie obliczyć ile wody deszczowej można zebrać w ciągu jednego sezonu, na co ją przeznaczyć, a następnie przeliczyć jakie oszczędności wody będą w gospodarstwie po odliczeniu zebranej deszczówki. Dodatkowo uczniowie wskażą korzyści dla środowiska płynące ze zbierania takiej wody. Zespół zielony odpowie na pytanie: Czy warto stosować środki chemiczne do ochrony pralki? Zadaniem dzieci będzie przeliczyć koszty zakupu środka i pralki oraz ocenić czy chronić w ten sposób urządzenie czy może jednak kupić nowe. Dodatkowo uczniowie wskażą korzyści dla środowiska związane z nieużywaniem środków chemicznych oraz przetwarzaniem surowców wtórnych. Będziemy również szukać sposobów zainwestowania zaoszczędzonych środków finansowych.

We wrześniu spotkamy się z pracownikiem firmy montującej ogniwa, a w październiku z przedstawicielem banku, który udzieli dzieciom informacji w jaki sposób zainwestować swoje oszczędności. W listopadzie odbędzie się kiermasz sprzedaży ekologicznych toreb oraz konkurs na najciekawszy Lapbook promujący alternatywne źródła energii. W czasie trwania projektu uczniowie będą współtworzyli szkolny blog.

Realizacja powyższych zadań pokaże uczniom życiową użyteczności wiedzy i umiejętności matematycznych. Wpłynie na rozwijanie aktywności i kreatywności wśród uczniów oraz na kształcenie nawyku oszczędzania energii elektrycznej i wody oraz środków finansowych, a także ich inwestowania. Ułatwi budowanie świadomości ekologicznej oraz osobistej odpowiedzialności za środowisko.

Załącznik: 

Galeria Zdjęć