Piątek, 19.4.2024
Name days: Jerzy / Tymon / Konrad

"Bawię się i programuję"

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W roku szkolnym 2020/2021 była realizowana innowacja pedagogiczna pt. „Bawię się i programuję”. Innowacją zostały objęte dzieci z klas II i III Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła III.

Celem programu było wprowadzanie uczniów w świat programowania i robotyki, oswajanie z  nowoczesną technologią poprzez doświadczenia i zabawę. Dzieci uczyły się prawidłowo tworzyć kod, doświadczały, poszukiwały, kreatywnie patrzyły na świat. Uczyły się współpracy w grupie, wytrwałości, twórczego sposobu spędzania wolnego czasu, a także innowacyjnego podejścia do realizacji treści z podstawy programowej. Uczniowie realizujący zajęcia w programie projektowali trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układali różne przedmioty wg instrukcji.

Realizacja treści programu sprzyjała również utrwaleniu kierunków góra dół, w lewo, w prawo. Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem były  jednorazowe kolorowe kubeczki. Dzięki kubeczkom powstawały coraz to nowe i wyższe piramidy, dłonie i palce ćwiczyły sprawność oraz cierpliwość i wytrwałość. Kubeczki są doskonałym przyborem wykorzystywanym do budowania piramid wg wzoru oraz do budowania zgodnie z podanym kodem.  W klasie II i III uczniowie do czasu nauki zdalnej uczyli się obsługi robotów Dash. W trakcie kształcenia online uczniowie uczyli się kodowania na platformach matzoo, eduelo, grach uczących kodowania: codeyminkey.com i cody.org. Interaktywnie kodowali rysunki i rozwiązywali zagadki logiczne typu escape room na genially.

Efekty realizacji z nauki programowania:

  • Dzieci odnajdują się w świecie nowoczesnych  technologii.
  • Uczą się analitycznego myślenia i odwagi w rozwiązywaniu problemów.
  • Rozwijają swoją kreatywność, gdyż każdy problem ma wiele rozwiązań. Jest wiele dróg, które prowadzą do osiągnięcia celu i dziecko może znajdywać ciągle nowe sposoby na wykonanie zadania.
  • Rozwijają umiejętności planowania i logicznego myślenia.

Galeria Zdjęć