Piątek, 29.3.2024
Name days: Marek / Wiktoryna / Zenon

Wycieczka do Pragi

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W dniach od 8 do 10 maja 2019 roku czterdziestopięcioosobowa grupa uczniów  szkoły podstawowej  przebywała wraz z opiekunami w stolicy naszych południowych sąsiadów – Pradze. Praga to niezwykłe miasto urzekające swoim pięknem. Trudno się zdecydować, jaka część tej metropolii jest bardziej urokliwa: lewobrzeżna, nad którą wznoszą się Hradczany czy prawobrzeżna, gdzie mieści się Stare Miasto z przepiękną architekturą.

Zwiedzanie stolicy Czech rozpoczęliśmy od przejścia główną arterią rozrywkową Pragi – Vaclawskim Namesti. Dalej, na Starym Mieście zobaczyliśmy Ratusz, Bramę Prochową, Kościół św. Mikołaja oraz Dom pod Kamiennym Dzwonem.

W kolejnym dniu pobytu w Pradze udaliśmy się na Hradczany, gdzie podziwialiśmy Zamek Praski, Katedrę św. Wita, w której przechowywane są regalia (symbole godności królewskiej) królów czeskich. Następnie przeszliśmy uroczą Złotą Uliczką w  kierunku Mostu Karola oraz podziwialiśmy przepiękne o tej porze roku Ogrody Wallensteina. Zwieńczeniem  drugiego dnia wycieczki był spacer dzielnicą Żydowską – Josefową  z licznymi synagogami, a także ekskluzywnymi sklepami  największych światowych marek w branży odzieżowej i jubilerskiej.

Podczas powrotu do Polski zatrzymaliśmy się jeszcze w malowniczym uzdrowisku -  Kudowie Zdroju. Tutaj mieliśmy okazję podziwiać Park Zdrojowy z pijalnią wód, a następnie delektować się przepysznymi lodami, deserami i ciastami w jednej z najlepszych lokalnych cukierni na Dolnym Śląsku.

Pobyt w Pradze był dla uczniów wspaniałą, żywą lekcją historii, geografii, przyrody, a także języków obcych, którymi pięknie posługiwali się, kupując liczne pamiątki. Wyjazd do stolicy Czech zorganizowało dla nas Biuro Podróży „Wędrownik”, a opiekę nad uczniami  sprawowały Panie Grażyna Kucharska, Elżbieta Nowak, Kinga Jasińska oraz Donata Walczak – Stawik.