Wtorek, 16.4.2024
Name days: Julia / Benedykt / Bernadeta

Wycieczka do Krakowa

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

7 maja 2018 roku  grupa  uczniów  naszej szkoły (z klas II-VI), pod opieką pań: D. Nowaczyk, P. Chwiłkowskiej, E. Bolach i G. Kucharskiej  wyruszyła  na  dwudniową wycieczkę  do  grodu  Kraka. Wyjechaliśmy w słoneczny poranek spod szkoły autokarem. Podróż  minęła  szybko i  przyjemnie. Na początku udaliśmy się na Kopiec Kościuszki.  Obejrzeliśmy tu również wystawy: Figury woskowe pt. „Polaków Drogi do Wolności” i „Insurekcja i tradycje Kościuszkowskie w Krakowie”. Przepiękna pogodna umożliwiła nam podziwianie panoramy krakowskiej, która pozostawiła niezapomniane wrażenia.

Następną atrakcją tego dnia było zwiedzanie ogrodu doświadczeń w Krakowie im. Stanisława Lema. Jest to sensoryczny park edukacyjny, z interaktywną ekspozycją przybliżającą prawa fizyki. Najwięcej emocji dostarczyła zabawa na ruchomej platformie pokazująca siły bezwładności oraz trampolina na której uczniowie testowali zachowanie w stanie nieważkości. Uczniowie mogli samodzielnie poczuć, jak drży powietrze w pobliżu gongu, nadać i odebrać wiadomość z użyciem telegrafu akustycznego, szeptać i być dobrze słyszanym na odległość 20 m, znaleźć się we wnętrzu kalejdoskopu i wykonać wiele innych eksperymentów. Po pierwszym dniu pełnym wrażeń, udaliśmy się na obiadokolację w miejscu zakwaterowania.

Drugiego dnia, po śniadanku pojechaliśmy na Wawel – majestatyczny, wspaniały Zamek Królewski. Tam podziwialiśmy renesansowy dziedziniec, poszliśmy zobaczyć grób Marii i Lecha Kaczyńskich oraz zeszliśmy do Smoczej Jamy. Zatrzymaliśmy się nad Wisłą, przy smoku wawelskim ziejącym ogniem. Kolejnym punktem był Rynek Główny. Zajadając lody mieliśmy okazję usłyszeć na żywo hejnał z wieży Kościoła Mariackiego. Kościół Mariacki zachwycił nas  swoimi misternymi zdobieniami. W stylowych kramach Sukiennic zakupiliśmy pamiątki z Krakowa.

Następnie autokarem dojechaliśmy do Wieliczki, gdzie wraz z przewodnikiem zeszliśmy na głębokość 385 metrów. Wieliczka okazała się miejscem pełnym tajemnic. Poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli. Spacerując podziemnymi korytarzami podziwialiśmy komory, kaplice, podziemne jezioro oraz rekonstrukcję starych urządzeń służących do wydobywania soli. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Św. Kingi z żyrandolami z solnych kryształów i rzeźbami wykonanymi przez  3 górników.

W późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do szkoły, gdzie z utęsknieniem czekali rodzice dzieci.  Wycieczka dała nam wiele radości  i duży zastrzyk wiedzy.