Piątek, 29.3.2024
Name days: Marek / Wiktoryna / Zenon

Zielona Szkoła w Pieninach i Tatrach

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

29 maja 2017 roku kolejna, 32 osobowa grupa  uczniów  SP wyruszyła  na  turystyczny szlak. Tym razem  naszym celem są Pieniny i Tatry.

I dzień

Wyruszamy z Fabianowa o godzinie 7.00. W programie dzisiejszego dnia mamy zwiedzanie miejsc leżących na trasie podróży związanych z osobą patrona naszej szkoły – Janem Pawłem II. Odwiedziliśmy zatem Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską.

II dzień

Upalny dzień. Idealny na kąpiele wodne i słoneczne, dlatego od rana udajemy się do miejscowości Szaflary, aby skorzystać z atrakcji basenów termalnych Górski Potok. Popołudnie nadal upalne, choć czuć już nadciągającą zmianę pogody. W związku z tym faktem nie oddalamy  się zbytnio od miejsca naszego zamieszkania  i udajemy się na tor saneczkowy na górze Wdżar (Kluszkowce). Zadowoleni z zabawy powracamy na kolację. Teraz nadciąga deszcz i burza. Jakby za nami czekała.

III dzień

Od rana wyruszamy na spływ przełomem Dunajca. W czasie dwugodzinnej przeprawy wiodącej przez teren Pienińskiego Parku Narodowego podziwiamy piękno tutejszego krajobrazu. Góry zbudowane głównie z różnorodnych wapieni, niemal pionowe białe ściany opadające ku Dunajcowi. Najbardziej znany szczyt Trzy Korony, który osiąga wysokość 982 m n.p.m. oraz Sokolicę o wysokości 747m n.p.m. Bogaty świat roślin i zwierząt. Obserwujemy również ciężką pracę flisaków i słuchamy ich ciekawych opowieści. Następnie spacerem udajemy się do centrum Szczawnicy i dalej do Krościenka. W Centrum Edukacyjnym Pienińskiego PN odbywamy ciekawe zajęcia przyrodnicze. Po smacznym obiedzie i odpoczynku wyruszamy do starej Osady Czorsztyńskiej. Po powrocie czeka na nas w chacie grillowej pyszna kiełbaska i kaszanka. Jutro planujemy odwiedzić Zakopane.

IV dzień

Jesteśmy w Zakopanem. Udajemy się na wyciąg krzesełkowy na  Butorowy Wierch. Dalej spacerując Drogą Papieską, którą 07.06.1997r. podążał Jan Paweł II docieramy na Gubałówkę. Tam z platformy widokowej podziwiamy krajobraz Tatr. Następnie kolejką linowo – terenową zjeżdżamy do miasta. Krupówkami i ulicą Piłsudskiego  docieramy pod skocznię narciarską, tam czeka na nas niespodzianka (z okazji Dnia Dziecka), którą jest wjazd wyciągiem krzesełkowym na szczyt Wielkiej Krokwi.           W drodze powrotnej  zwiedzamy zabytkowy XIV -wieczny kościółek w Dębnie.

V dzień

Dziś wędrujemy w Wąwozie Homole. Wąwóz Homole to jedna z największych przyrodniczych atrakcji Pienin. Jest to głęboko wcięty, stromościenny wąwóz w Małych Pieninach na obszarze wsi Jaworki. W 1963 roku w celu ochrony tego pięknego wąwozu skalnego, powstał tutaj rezerwat przyrody. Po wędrówce odpoczywamy na polanie, gdzie możemy obserwować pracę bacy, skosztować góralskich przysmaków,  podziwiać wspaniałe widoki i korzystać z placu zabaw.

Po obiedzie udajemy się na wycieczkę do Niedzicy. Tam statkiem spacerowym „Harnaś” pływamy po Jeziorze Czorsztyńskim. Następnie zwiedzamy zamek „Dunajec” oraz  zaporę wodną.

Wieczorem pakujemy nasze walizki, gdyż  jutro rano wracamy do domu. Po drodze zamierzamy zwiedzić Kraków.

VI dzień

O godzinie 8.00 opuszczamy Pensjonat „Szarotka” w Kluszkowcach i udajemy się do Krakowa, który wita nas wspaniałą pogodą. Z parkingu  kierujemy się na Rynek Starego Miasta. Tam zwiedzamy Kościół Mariacki  oraz podziwiamy zabytkowe Sukiennice i Bramę Floriańską. Następnie udajemy się na ulicę Floriańską 3 pod „Okno Papieskie”. Spacerując kolejnymi uliczkami docieramy na Wzgórze Wawelskie, gdzie odwiedzamy Katedrę i jej podziemia oraz podziwiamy zamek. Na koniec udajemy się  pod Smoczą Jamę.