Czwartek, 28.3.2024
Name days: Aleksandra / Renata / Joanna

Zielona Szkoła w Pogorzelicy

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

9 czerwca  2018 roku  43-osobowa grupa uczniów naszej szkoły wyruszyła na kolejną zieloną szkołę. Tym razem naszym celem była Pogorzelica nad Bałtykiem. Pobyt nad morzem wypełniony był wieloma atrakcjami. Zwiedziliśmy Szczecin, gdzie odbyliśmy rejs po Odrze. Z pokładu statku mogliśmy zobaczyć port i stocznię remontową. Nie lada atrakcją był również pobyt w podziemnych trasach turystycznych urządzonych w  schronach przeciwlotniczych i przeciwatomowych będących pozostałością  po II wojnie światowej. W Niechorzu podziwialiśmy panoramę z tarasu widokowego latarni morskiej. Zwiedziliśmy Trzęsacz, gdzie dotarliśmy Kolejką Retro, kursującą w nadmorskich miejscowościach. W Multimedialnym Muzeum odbyliśmy podróż w czasie i poznaliśmy historię kościoła na klifie. Byliśmy również w Kołobrzegu, gdzie odwiedziliśmy Muzeum Bursztynu, spacerowaliśmy po molo i promenadzie, obserwowaliśmy statki wycieczkowe oraz podziwialiśmy latarnię morską. Każdego dnia  odbywały się zabawy i zajęcia sportowe na plaży. W czasie codziennych pobytów na plaży mogliśmy obserwować kilkuletnią samicę foki bałtyckiej, która upodobała sobie pogorzelicką plażę. Była to naprawdę ciekawa lekcja przyrody. Zmęczeni, ale bogatsi w nową wiedzę i doświadczenia wróciliśmy do domu.